Mark Zuckerberg, Facebook’ un Neden Meta Olarak Yeniden Markalaştığı Konusunda
Şirket, ana uygulamasıyla bir isim paylaşmanın ‘karışıklığı ve garipliğini’ aşmak istiyor.
Perşembe günü, resmi olarak Facebook’un yeni ana şirketi olan Meta’nın CEO’su ve başkanı oldu. Yeniden markalaşma, sosyal medya devini Zuckerberg’in internetin geleceği olarak gördüğü metaverse ile ilgili olarak sağlamlaştırmakla ilgili . Zuckerberg her şeyin kontrolünü elinde tutuyor. Bir röportajda bana, Google’ın 2015’te Alphabet adlı bir holdingin parçası olduğu zaman ayrılan kurucularının aksine, en iyi işi bırakma planı olmadığını söyledi.
Bunun yerine, değişiklik, şirket içinde halihazırda gerçekleşmiş olan bir değişimi tanımakla ilgilidir. Zuckerberg, Snow Crash ve Ready Player One gibi bilimkurgu romanlarının sayfalarından alınan geniş, sürükleyici bir internet vizyonu olan metaverse’yi inşa etmek için milyarlarca dolar – yalnızca bu yıl en az 10 milyar dolar – harcıyor . Bu hafta bana telefonda “Sanırım bir şirket olarak önce Facebook olmaktan, önce metaverse olmaya geçiyoruz” dedi. Ayrıntılar az olsa da, şirketin tüm sosyal uygulamalarını, Oculus Quest başlığını, Portal’ı ve gelecekteki cihazları kapsayan birleşik bir hesap sistemi tanıtılacak. Bu, Quest’i kullanmak için bir Facebook hesabına ihtiyacınız olmayacağı anlamına gelir.
Zuckerberg tarafından bugün şirketin yıllık Connect konferansında duyurulan Meta’nın yeniden markalaşması, altı aydan biraz daha uzun bir süre önce projeyi resmen başlattığından beri gizli bir mesele oldu. İlgili küçük bir avuç çalışan, ayrı gizlilik anlaşmaları imzalamak zorunda kaldı ve Zuckerberg, Connect’ten bir gün önce konuştuğumuzda bana adı söylemeyi reddetti. 2012 ve 2014 yıllarında Instagram ve WhatsApp’ı satın aldığından beri şirketin markasını değiştirmeyi düşündüğünü, ancak bu yılın başlarında değişiklik yapma zamanının geldiğini fark ettiğini söyledi.
“Şirket markasının aynı zamanda sosyal medya uygulamalarından birinin markası olması konusunda çok fazla kafa karışıklığı ve gariplik olduğunu düşünüyorum” dedi. “Bence insanların belirli bir ürünle olan ilişkisinden farklı bir şirketle ilişki kurması faydalı oluyor, bu bir nevi tüm bunların yerini alabiliyor.”
Metnin aslına ulaşmak için:
https://www.theverge.com/22749919/mark-zuckerberg-facebook-meta-company-rebrand