İngiltere Reklam Düzenleyicisi, Kripto Reklamlarında ‘Kırmızı Uyarı’ Kılavuzu Yayınladı

Kripto hizmetlerinin reklamını yapan şirketlerin, reklamlarının yeni yönergeleri karşıladığından emin olmak için 2 Mayıs’a kadar süreleri var.

İngiltere’nin Reklam Standartları Kurumu (ASA), kripto para birimi hizmetlerinin reklamını yapan 50’den fazla şirkete, yeni kılavuza uyduklarından emin olmak için reklamlarını gözden geçirmelerini tavsiye eden bir yaptırım bildirimi yayınladı.

Reklam düzenleyicisi CoinDesk’e 50 listenin daha önce ASA kararlarına tabi olan tüm firmaları içerdiğini söyledi . Bu şirketler arasında Coinbase (COIN), eToro, Luno ve Crypto.com yer alıyor .
ASA, “Bu bizim için bir ‘kırmızı alarm’ öncelikli sorunudur ve yakın zamanda tüketicileri yanıltıcı ve sosyal olarak sorumsuz olduğu için birkaç kripto reklamını yasakladık.” Dedi.
Yeni kılavuz, reklamverenlerin İngiltere’de kriptonun düzenlenmediğini ve “yatırımların değerinin değişken olduğunu ve düşebileceğini” açıkça belirtmesini gerektiriyor. Ek olarak, reklamlar “yatırım kararlarının önemsiz, basit, kolay veya herkes için uygun olduğunu belirtmemeli veya ima etmemelidir” veya “satın almak için bir aciliyet hissi uyandırmamalı veya kaybetme korkusu ya da yatırımların “düşük riskli” olduğunu ima etmemelidir.”
Kripto hizmetlerinin reklamını yapan şirketlerin, reklamlarının bu yönergeyi karşıladığından emin olmak için 2 Mayıs’a kadar süreleri var, ardından uyumlu olmayan reklamverenler Mali Davranış Otoritesi’nin (FCA) mali gözlemcisine bildirilecek.
Ocak ayında FCA , hükümet tarafından endüstriyi düzenlemek için ek yetkiler verildikten sonra kripto reklamcılığının gözetimini sıkılaştırma planlarını duyurdu .
CoinDesk, yeni kılavuz hakkında yorum yapmak için Coinbase, eToro, Luno ve Crypto.com ile iletişime geçti, ancak basın saatine kadar bir yanıt almadı. Luno, CoinDesk gibi Digital Currency Group’a aittir.

Metnin aslına ulaşmak için:

https://www.coindesk.com/policy/2022/03/22/uk-advertising-regulator-issues-red-alert-guidance-on-crypto-ads/